Friday, May 22, 2009

Liputan Perbualan Telefon

Baru saja (tak sampai 5 minit sebelum ini), saya menelefon rumah saya untuk bertanyakan khabar anak saya. (Anak saya tidak ke sekolah lagi - mahu habiskan antibiotic course nya).

Here is our conversation:

*Toot toot* *Telephone picked up*

Her: Mama,... janga lupa ya, beli coklat orange* tu....
Me : *Terpinga-pinga kejap* (Eh, terus-terus je cakap nak coklat?) Oh, coklat tu... Sophia dah makan ubat ke?

Her: Dahh...
Me: Ubat apa?
Her: Emmm,. antibaitik.

Me: Oh, sejuk tak ubat tu?
Her : Sejuk

Me: Ok, nanti Mama beli coklat orange tu. Mama tulis kat buku mama sekarang ni (memang saya tulis betul-betul - takut terlupa). Tapi petang ni makan ubat tu lagi sekali, ya?
Her: Okay...
Me: Pukul 3
*toot toot toot*

Bertuah betul.. Tak sempat nak interview pasal jiran sebelah ada situ ke tak.

*Coklat Kinder Bueno