Tuesday, March 9, 2010

Ya, Itulah Saya

Bila berada di persimpangan jalan yang ada traffic light/petak kuning, bila tiba giliran saya untuk jalan/menyeberangi simpang, bila saya dapati terdapat kenderaan lain yang menghalang laluan kenderaan saya; saya pasti akan memastikan kenderaan saya mengamuk/membebel di situ.

Tak boleh blah la orang-orang sebegini. Memang gua takbley blah munya...

Tak kiralah kenderaan di hadapan saya terasa saya tujukan bunyi horn kepadanya, yang penting keretaku berbunyi dengan nyaringnya. Aaahhhhh... terasa nikmat di situ.

Pagi tadi dah terjadi perkara yang saya sebutkan di atas - mana taknya, 2-2 simpang keluar lampu hijau!!! Tak ke berbahaya tu? Memang bukan salah kenderaan yang jalan masa lampu hijau (dah hijau, apa tunggu lagi??), masalah berpunca electric circuit traffic light itu lah (ecewahhhh pandai2 buat spekulasi).

Jadi, sekiranya berlaku kemalangan maut yang mana puncanya ialah masalah 'dalaman' traffic light, daripada SIAPA syarikat insurans patut menuntut ganti rugi???????

Patutkah saya membuat laporan polis berkenaan dengan faulty ini?


- Posted using BlogPress from my iPhone