Monday, January 10, 2011

Sebulan Di Bulan

Vavavaaaa.... Diam tak diam (sangat) dah sebulan saya di Bulan. I can still remember our nightmare flight last month where Sophia was locked in the toilet (what do you expect, I was breastfeeding my other child when she got bored and wanted to wander). Pfft! Movie best-best pun saya tak lalu nak tengok.

So apa yang telah saya lakukan selama sebulan ini?

First visit was Kiama. Cantik tempat ni, uols... Recommended kalau nak bermalam semalam-dua; BBQing or fishing (kot). Nak pergi sini boleh naik train, but better buat road trip, lalu Bankstown - sini banyak kedai makan halal, boleh singgah kalau dah kemaruk sangat nak makan steak halal. :p

Nais? Wait till you see The Gap, Watsons Bay. ;)

On the way balik, we stopped at Fitzroy Falls. Kalau nasib baik, boleh nampak Platypus kat National Park ni. Hahaha (binatang tu yang aku nak tengok sangat!) Pfft.


Lepas tu pergi mana? Alamak tak ingat la pulak. Mungkin susunan lawatan tidak dalam turutan yang betul selepas ini. Yang pasti, Sophia telahpun didaftarkan ke sekolah yang berdekatan.

Ok, ingatan telah kembali pulih. Kami melawat Bondi Beach - tapi saya tak turun. :P (Gambar pun takde rasanya).

The next week, we went to Manly Beach. Melawat sahaja. Tak mandi-manda pun.

 
Lepas balik from Manly, jalan-jalan kat George Street. Jumpa pulak kedai jual Apple sebesar alam. Tapi kalau terasa nak makan apple, ini bukan tempatnya. :P


The next weekend, we went visiting Darling Harbor (naik ferry, lalu Luna Park) pulak. Err... aku.tak.suka.tempat.ni.ok! (I mean Darling Harbor. Luna Park belum pernah pergi lagi) :P

Luna Park

Darling Harbor. Now, do you get my "Err..."? :P

Next, the ever famous Opera House. Again "Err..." :p. Tak caya, korang tengok la sendiri.




On the same day we went to the Royal Botanic Garden. Besarnya lah taman ni... semput separuh mati nak berjalan! Ya, hari yang sama juga saya jatuh tergelincir lalu terduduk. *Curse those flats*

Panasss!

Mak takot tengok pokok ni

Ada burung mati dalam kolam. Nampak?

Batmobile(s) were no where to be seen, though :P

Oh, we went to Hyde Park jugak.

  
But hey, I got to find the Castlereagh Street!
 
 
And then just yesterday, we went to Watsons Bay. Cantik ok, tempat tu! Gambar je yang kureng

The Gap, Watsons Bay

Muka bengang kena paksa panjat bukit. :p

Kalau anda perasan, kitorang banyak jalan-jalan on weekend dan pada hari Ahad sebab Sunday is Funday, pergi mana-mana, turun-naik tren/ferri $2.50 sahaja.

Seronotnya dia bersidai... :P

p/s: All pics are NOT googled. Tak dayo nak resize and letak watermark.

p/p/s: Gambar-gambar yang macam googled tu adalah hakmilik Pak Montuo saya. Gambar-gambar yang macam diambil oleh Sophia itu sebenarnya diambil oleh saya.

p/p/p/s: Harap maklum.