Monday, February 14, 2011

Muhasabah Monday

Hari Isnin selalunya hari yang paling kita tak mahu hadapi (termasuklah orang yang duduk rumah seperti saya sebab nak menyiapkan apa yang patut untuk anak yang bersekolah).

Apa-apa pun, I just had an omelette for brunch. Nak dijadikan cerita, masa nak prepare omelette tu, tiba-tiba sebiji telur jatuh *kelepuk* kat lantai. Menjerit saya macam orang kena periuk panas. Pasti ada dosa saya yang belum terampun lagi dan telur yang pecah tu merupakan sebuah wake up call untuk saya. ;)

And just so you know, I got found this nice quote from Twitter (but I've yet to check the credibility of the source), "Ye tapi yg baik dtg Allah. Yang buruk datangnya daripada kita. Muhasabah diri" - Yusvok (bukan nama sebenar) :p

I seriously MEMANG muhasabah diri uols (tak tipu), bila teringat kat quote tu. Hey but wait, I went to Ladyverde's blog just now and saw some other quotes tweets by the same person. And I like.. Eh betul ke ni? Ececeh, buat-buat tak tau plak saya ni kan... Hahaha. Merasa!

Apa-apa pun, jangan lupa muhasabah on Mondays :p. Yang buruk datang dari tweets saya. Moi hubby pun dah pesan, jangan gaduh-gaduh. Thanks, Hun. I'll remember that ;).

Oh, before I forget, Shopping Queen is having a special promo! Check it out. ;)