Friday, April 15, 2011

Perasaan (Separa) Menakutkan

So today we went to a fast food restaurant for lunch. Before that, C saya sudah kasi kenyang, bersih, selesa dan sebagainya (tinggal nak tidur je lah). Sophia pula telah diberikan 'pep talk' supaya dia tidak berpelakuan pelik lagi menaikkan darah saya. Semua kerana saya mahu menikmati hidangan Malaysia yang enak tanpa gangguan emosi.

But just when we placed our orders, a mystery guy came and sat right next to our table. When I glanced at him, I saw him tucking a black duffle bag beside me! Gaya mencurigakan habis! My first thought was, "Janganlah dia ni suicide bomber!". Terus saya bayangkan kalau bom meletup kat tepi saya. Takotttttt ok!

I kept glancing at this guy while waiting for our food. Cara nak order makanan pun misteri! "One Nasi Goreng and that's all". Pftt! Padahal normal je kot, tapi sebab dah paranoid dari awal, maka semua gerak-geri lelaki tersebut adalah misteri lagi mencurigakan.

At one time, dia nak keluarkan sesuatu dari dalam bag dia. Saspen gilo! Takut dia nak activate the bomb! Tapi tekalah dia keluarkan apa? BUKU! Nak baca masa tunggu makanan dia sampai. TAPI, itu masih tidak melegakan saya. Mana tau, memang dia berlakon supaya orang tak suspect apa-apa ke kan?

Sepanjang masa saya makan, tak habis-habis berdoa "Ya Allah, selamatkan kami anak-beranak dunia akhirat..". Makan cepat-cepat, then ciao!

Alhamdulillah. Kami masih hidup. Bersyukur!!! Dan saya merasakan lelaki tadi adalah insan biasa yang hanya mahu makan tengahari di kedai makan tersebut (sebab takde dengar apa-apa bunyi dentuman yang kuat pun).



- Posted using BlogPress from my iPad