Tuesday, November 18, 2008

Friso Brings My Family Out

Walaupun tajuk entry ini dalam Bahasa Inggeris, saya masih lagi berada dalam mode menulis dalam Bahasa Melayu (atau Malaysia?). Kata cemerlang BM.

Apa-apa pun, saya berharap saya merupakan penulis yang (sekurang-kurangnya) ke 121 kerana saya tidak dapat menghadiri


kerana adik saya akan melangsungkan perkahwinan pertamanya (haruskah diberitahu?) pada hari tersebut dan juga hari sebelum dan selepasnya.

Saya juga tidak berharap untuk memenangi hadiah utama berupa

kerana saya sekeluarga telah pergi ke HK Disneyland pada tahun 2006 di mana Sofea pada ketika itu masih tidak kenal erti keseronokan dan hanya bergantungan pada br3asts saya.

Akhir sekali, dengan berlagaknya saya juga merasakan bahawa saya tidak perlu memenangi

kerana suami saya telahpun membeli SONY 32" LCD TV yang setiap hari menjadi saksi kami sekeluarga tidur di atas katil.

Sekarang, biar saya terus menuju ke topik dan tujuan asal saya menulis entry ini (walaupun sebenarnya saya memang tak mahu menang apa-apa).

Kenapa Family Day penting untuk keluarga dan tidak kepada syarikat?

Anak-anak telah seharian dilayani oleh orang lain (walaupun sesetengah orang mengatakan bahawa nenek/makcik/saudara bukanlah orang lain). Walaupun jumlah jam anak-anak berada dalam jagaan orang lain adalah banyak (secara purata lebih dari 8 jam), namun sekiranya ibu bapa dapat meluangkan masa makan malam bersama atau sekurang-kurangnya menonton rancangan kegemaran bersama-sama seperti Monsters Inc., Monsters Inc., atau Monsters Inc., kemesraan keluarga akan menjadi lebih kukuh.

Itu gambar TV yang memaparkan cerita anime Totoro (tajuk sebenar?)

Malam tadi, dan juga beberapa hari yang sebelumnya, anak saya telahpun mempunyai obsesi terbaru iaitu menonton anime Totoro (apa saja tajuk cerita itu).

Saya juga ingin megatakan bahawa, masa berkualiti dengan anak-anak dirumah sahaja adalah tidak mencukupi kerana bukan saja anak, bahkan ibu bapa (mungkin ibu sahaja) akan berasa tertekan kerana tiada aktiviti lain (seperti membeli-belah) yang boleh dilakukan. Jadi, seminggu sekali atau sekali-sekala ibu bapa haruslah membawa anak bercuti atau berhibur di taman tema atau paling tidak di pusat membeli-belah.

Sekian sahaja coretan berlagak daripada saya.

p/s: Eeeiiiii.. berlagaknya!

p/p/s: Anak saya tak minum susu Friso Gold ini dan saya pun tak mahu bersekongkol dengan propaganda syarikat susu formula. (Tp macam dah)