Friday, December 26, 2008

Kisah Kesian Untuk Kesekian Kalinya

Babak 1
Babak ini berlaku pada suatu malam sewaktu Sofea hendak tidur. Seperti biasa, Sofea akan tidur di tilam di bawah.

Dan saya, akan bergolek di atas katil di mana tiba-tiba, "Mama, tidur la dengan Sofea kat bawah ni. Kesian Sofea..."



Babak 2
Babak ini baru saja berlaku sebentar tadi. Saya telah menyediakan sarapan Sofea (roti canai segera je, dowh...).

Sementara Sofea makan sarapannya di dapur, saya ke hadapan dan mengadap blog orang lain komputer saya.

Tiba-tiba Sofea datang ke tempat saya, "Mama, jomlah makan dengan Sofea, nanti Sofea sian...".

"Oh ye ka? Okay, okay, Mama teman Sofea"



Babak 3
Masih di sekitar sarapan Sofea. Saya mengatakan kepadanya "Sofea makan banyak-banyak, ya? Nanti besar macam pokok" <--Apakah motif?

Sofea pula membalas "Taknak macam pokok". (Okay, saya fikir anak saya pickup).

"Sofea nak besar macam pakai *listip"

Okay, patutkah Sofea dikasihani?


*Lipstick