Friday, January 30, 2009

Tips Yang Mungkin Saya Seorang Saja Yang Belum Tahu Dalam Abad Ini

Pernahkah anda mengalami perkara-perkara berikut:

  1. Tertinggal post kawan-kawan yang hanya dipaparkan untuk jangka masa terhad (sehingga terlepas peluang memenangi percutian 3d2n di Bali)?

  2. Refresh blog anda dengan kadar 120 klik/minit dek kebosanan dan dengan harapan dapat melihat blog mana yang sudah updated?


Saya telah mempelajari satu tips yang hebat daripada CY3 ;). Sila lihat gambar-gambar di bawah:

Gambar pertama ini ialah mainpage blog Apapaje (maaf, blogmu kuambil sebagai sample kerana blogku sudah difeedkan dengan update terkini).



Gambar ini pula merupakan post page yang terkini (err,.. betul ke istilah yang saya gunakan ni?)



Sila buat perbandingan ke atas blog list pada kedua-dua gambar (boleh click-to-enlarge). Berbeza, bukan? Saya sudah cuba tips ini, memang berkesan!

Lagi contoh (kali ini saya berjaya mendapatkan snapshot blog saya pula):

Mainpage


Latest-post page


p/s: Memandangkan entry ini lebih menarik minat saya, maka saya terpaksa menunda quiz yang saya jadualkan untuk keluar pada lebih kurang pukul 3 petang kepada pukul 4 petang. Harap maklum.