Thursday, July 30, 2009

Kisah Saya Yang Paranoid

Ya, saya memang seorang yang paranoid. Kadang-kadang, paranoid dengan benda yang tah apa-apa.

Hari ini saya dan anak pergi ke sebuah hospital swasta di Ampang.

Tujuan?

Untuk membuat ujian sekiranya kami berdua dijangkit virus babi bedebah H1N1 itu. Sebenarnya saya malas mahu pergi, tapi suami semacam menampah perisa kepada paranoia (is this the right noun?) saya. Maka saya pun apa lagi; TAK BERI PELUANG! - gigih lah pergi hospital swasta tersebut.

Sesampainya saya di kaunter H1N1 di sana, saya pun ceritalah kepada penjaga kaunter tersebut tentang simptom-simptom yang ada pada diri saya : sore throat, flu, body ache, fever and such lah.

Dah cerita panjang bagai, nak tau apa yang dia jawab? "PERGI KE HOSPITAL (KERAJAAN) AMPANG".

Sebab? Di sana terdapat 'kit' untuk mengesan H1N1. Perghhhh, agak membara jugak lah masa tu (walaupun tah apa-apa).

Maka, pergilah kami ke hospital Ampang pula. Di sana, ada lah seorang (pegawai kot) yang memberitahu tentang simptom-simptom dijangkiti H1N1. Kata beliau, kalau seseoang itu baru pulang dari luar negara, atau ada direct contact dengan pembawa/pesakit H1N1 (iaitu dengan kedudukan berdepan sesama sendiri) selama 4 jam, barulah boleh dikatakan suspek (wah, macam penjenayah pulak).

Identiti suspek perlu dirahsiakan sehingga suspek didapati bersalah :P

Saya pun rasa lega. Tiba-tiba badan rasa sihat pulak (masalah psikologi betul :P). Maka kami pun pulang ke rumah dengan gembira dengan menaiki... teng teng teng...

Oh ya, untuk pengetahuan (rasanya bagi yang tinggal di Lembah Kelang), hospital yang ada 'kit' untuk mengesan H1N1 ialah Hospital Ampang dan Hospital Sungai Buloh. Ini yang diberitahu kepada saya oleh pihak hospital swasta tadi.

Akhir sekali...



Kesian Sekian™.



p/s: Saya telah mencuba tips dari CY. Menjadi noks! Terima kasih, CY! Silalah bookmark page ini untuk kesenangan sejagat!