Friday, July 24, 2009

Rasa Tak Sabar

Saya berasa sungguh tak sabar untuk menimbang berat badan saya yang tak berapa nak berat ni. Tihihi...

Sudah lebih kurang 2 minggu sejak keguguran (eh, ke pengguguran?) kandungan saya mengamalkan tabiat (atau mungkin tebiat) untuk tidak makan malam. Hahaha...

Dan disamping tidak makan malam (dan kurangkan makan pada waktu siang), saya juga memakai PB. Seperti yang telah diberitahu, PB ini saya anggap sebagai satu alat untuk mengikat perut saya supaya tidak makan secara pukal.

Berkesankah taktik (yang tidak mengeluarkan peluh) ini? Nanti kalau sempat, saya nak cari alat penimbang yang berbayar kat mana-mana mall. Alat penimbang di rumah seperti perlu di'calibrate' lagaknya - mana taknya, setiap kali saya timbang, banyak tu jugak la berat saya (padahallllllll).

Sekali bila timbang, turun setengah kilo jer... Takpelah, baru 2 minggu... <--ayat penyejuk hati yang lara :P