Monday, August 17, 2009

Gambar-gambar Ayam Diet

Saya bercakap mengenai ini.

Perap dalam Chefel terus. Dah rupa stuffed chicken pun ada - selagi boleh sumbat bawah kulit tu, saya sumbat lah apa yang patut. :P


Intai sekejap masa tengah masak - eager sangat nak tengok. Muahaha.


Hasilnya...

Cauliflower yang garing itu sangat mengancam rasanya... Sungguh tak disangka.


Pemerhatian:
Lemon merupakan bahan penting. Tak ada lemon, tak jadi, mak... Saya sudah mencuba gantikan lemon dengan asam jawa (konon nak rasa masa-masam gitu). Harremmmmm rasanya.

Kalau boleh, gunakan ayam yang ada kulit. Saya sudah mencuba gunakan fillet ayam - rasa keras macam kayu! (Ke sebab bahagian badan tu yang memang kejung kalau di masak?)

Fresh Rosemary is DA BOMB! Tapi saya tak pernah cuba guna dried herbs lagi. ;)