Tuesday, August 25, 2009

Tak Sabarnya Nak Balik Rumah!

Ceh, padahal baru sehari berada di luar kawasan jajahan eh, ke kawasan perlindungan? (tapi saya tak ada bayar apa-apa wang perlindungan...)

Agak-agaknya kenapa saya tak sabar nak balik?

Bukan. Bukan sebab rindukan anak dara saya, Sophia. (Sememangnya emak yang keji).

Bukan sebab saya sedang menunggu barang yang dibeli secara online. (Err, rasanya memang tak ada beli apa-apa pun).

Tapi,... saya tak sabar nak balik sebab kedua-dua telapak tangan terasa gatal-gatal. (Kuang, kuang, kuang).





































Ya, TERASA SANGAT GATAL UNTUK MEMASAK! Wah, wah, wah... semakin menjadi-jadi Chef Diet Jua kita ni ya?

Saya tak terasa sangat nak memasak makanan oriental (sebab itulah saya beli saja - ceh, alasan yang sangat kukuh di situ).

Saya nak masak masakan (ala) barat yang mana method yang digunakan ialah hanya "campak-campak". Setelah cubaan pertama lalu menjadi (mengikut piawaian saya), perasaan saya (yang perasan) semakin membuak-buak. Bahan yang tiada di rumah sekarang ini ialah herbs dan bell pepper. Hampeh, kat pasar tak jual ke barang-barang tu? Herbs tu maaflah, tapi bell pepper??? Kan bahan oriental jugak tu?

Jadi, tempat persinggahan pertama dalam perjalanan pulang nanti haruslah Bangsar Village (sebab nak singgah Vincci+ sekali). :P