Wednesday, November 11, 2009

Pada Saat Dan Ketika Ini…

…Saya berharap untuk (masih) mempunyai ini

vhs_video_tape

dan juga pemainnya lah. Takde player kalu, saya tenung tape, tape buat-buat tahu sahaja.

Old school? Anti kemajuan?

Hold your tongues.

Sebenarnya saya tengah cuba untuk menonton filem The Other Boleyn Girl yang direkomen oleh KNV (but if you ask me, tak payahlah tengok cerita ni – saya tengok pun sebab suami dah ‘dapat’kan), tapi dari tadi dok tersekat-sekat. Tensi gue! Kalau guna tape tu kan smoooooooth je nak rewind ke nak forward.

Oh ya, in case you were wondering (eh, kitar-semula ayat yang sama je…), the movie was played by WD TV. Tapi yang tersekat-sekat ni bukan WD TV punya pasal – pasal Hard Disk cap Samsung. Suami beritahu saya, “Lepas ni tak nak beli Samsung lagi dah”. Untuk makluman (yang rasanya tidak berkaitan), bukan saya yang beli HD tersebut.