Thursday, April 8, 2010

Be Positive Lah, Wei...

Dah berzaman rupanya blog ini ditinggalkan. Al-maklumlah, tuan blog sangaaaat sibuk. Sibuk dengan Twitter :P.

Okay, back to the topic.


Saya memang tak boleh blah dengan orang yang asyik memberi remark yang negatif. TAK BOLEH BLAH!

Entry saya juga kadang-kadang agak depressing - rasa diri tak cukup perfect lah, tak cukup itu, tak cukup ini. Tp semuanya saya reflect kepada diri saya sendiri. Maksud saya, isu kenegatifan saya itu adalah antara saya dan Tuhan - takde lah saya nak ajak semua orang berasa seperti saya.

Tp bila baca komen Si Polan ni gini... hish.... rasa nak ******2 je muka orang tu dan mengejutkan dia dari perasaan negatifnya itu.

Susah saya nak bagi contoh (lebih-lebih lagi subjek yang saya maksudkan) di sini - I bet mesti ada orang akan tanya juga "Siapa, siapa?", "Komen/entry macam mana yang ko maksudkan ni, Bedah?", "Aku ada ke bagi remark negatif?".

Macam ni lah, rasanya kita boleh rasa kot, bila membaca sesuatu ayat/remark yang seolah-olah mahu mengajak kita turut rasa rendah serendah-rendahnya.

Like I said earlier
, kalau merendahkan diri dengan Tuhan, memang patut lah. Ini kalau setakat takut jadi "LAIN" daripada orang lain, atau membuat sesuatu yang (tidak salah), tetapi lain daripada orang lain... Haih, tak dapat saya nak meneruskan remark saya pula.

There, I don't think I've said enough but, saya memang tidak boleh blah dengan orang yang negatif tak tentu hala.

Kalau ada masa, bacalah artikel ni.

Don't forget to catch up with my Twitter updates!