Wednesday, May 12, 2010

Letihnya Semalam…

Ya, kisah semalam. Kalau nak diikutkan, bukannya saya berkejaran sana-sini minta signature pun. Nak kata tak cukup makan, terlebih makan lagi ada rasanya.

Balik kerja semalam pun sms ON TIME, maka jalan pun tak sempat lah nak jam sangat, maka tekanan-memandu-dalam-jam-teruk adalah tidak dikira sebagai faktor yang menyumbang kepada keletihan.

Sampai rumah terus masuk dapur dan operasi memasak boneless chicken curry (kari ayam, dowh..) pun bermula – stok kari beku dah habis, kang tak makan pula anak dara nan seorang tu. Kitorang laki bini memang bangsa tak makan nasi malam-malam kecuali kat rumah mak sendiri :P, so memang masak ni untuk stok anak dara je lah (mungkin dia nak makan pun sebab kat rumah mak dia :P).

Anyways, takkanlah masak dalam masa setengah jam tu pun rasa nak pengsan?? Nak kata bekerja keras mengapak potong ayam, dah kata boneless chicken. Nak kata bekerja keras memerah santan, pakai santan kotak je. Oh, mungkin saya bekerja keras menumbuk bawang dengan lesung batu – rumah mak takde food processor, you all

Mujur jugaklah semalam anak dara tak begitu cranky dan  nak tidur awal. Boleh le maknya tumpang sekatil :P.

Phewh… boleh terasa lagi kepenatan semalam.

p/s: ADA SESIAPA YANG SEKARANG INI TINGGAL/MENETAP DI SEKITAR SYDNEY?

p/p/s: Ibu bapa saya baru saja pulang dari Eropah. Tekalah apa yang saya dapat…  Nanti saya buat entry pasal tu (kalau rajin dan teringat – saya ni sokmo berkobar nak tulis, lepas tu sejuk dah tahi ayam). ON LETUP - Gerenti meletupppp :P