Tuesday, July 6, 2010

Minyak Masak Apa Yang Sedap Rasanya?

Saya pakai minyak cap err.. (apa pulak cap minyak masak aku tuh) either cap Buruh atau cap Pisau. Sebenarnya kalau kitorang, beli cap Seri Murni je, ini dah orang bagi... sebat aje lah. *Selalunya anak berbelanja untuk mak bapak, kan? Ini terbalik...* Aaaah, abaikan point tersebut.

Anyways, ni nak habaq. Saya ni DAH LAMA tak menggoreng-goreng (eh, tapi baru-baru ni ada goreng ikan). Semalam, untuk memenuhi permintaan anak dara yang nak makan chicken KFC dan fries, maka saya dengan tanpa berlengah-lengah lagi terus ke dapur dan terus menggoreng sebelum anakanda bertukar fikiran nak makan kari ayam pulak :P. *Hari ni mak nak masak paprik ayam tapi takde kacang panjang la pulak...*

Okay, berbalik semula kepada topik goreng-menggoreng tadi. Lepas selesai goreng-goreng tu semua, bau minyak menerawang ke seluruh pelusuk rumah. Habis towel yang tersidai kat kerusi (kau memang tak semenggah Lola, sape suruh sidai towel kat kerusi!??). Tak pasti lah bau minyak deep fry, atau kombinasi minyak dengan fries. Agaknya inilah bau trans-fat(saya memang pandai-pandai). BUSUK, ok! Busuk as in bau wap minyak tu lah. Macam bau yang lekat kat baju lepas balik dari makan kat kedai.

SelamanimasakgunaOliveoilkalaulakiakutaumestidiahempukaku &*&%^^%$%$^***. Takpe, untuk kesihatan dan kesejahteraan sekeluarga jugak... Kalau sakit sape yang susah?? :P

Anyways, memang minyak cap Buruh (or cap Pisau) busuk, kot.. Kan???