Saturday, March 27, 2010

Robots



Layan jugak citer nih.

Okay, biar saya elaborate sikit entry ni. Cerita Robots (yang dah berkurun lama) ni mengisahkan sebuah robot bernama Rodney yang pergi town - nak cari kerja untuk menaikkan taraf hidup keluarga la konon (nampak macam tu la, objektif sebenar saya blur-blur sotong lagi - maklumlah, baru tgk 3 kali SEJAK SEMALAM!)

Sampai kat town, itu ini begitu begini, terjumpalah pulak puak jahat (dalam cerita mesti ada puak baik, puak jahat kan...). Puak jahat ni terdiri daripada anak lelaki (AL), mak (M) dan bapak (B).

M dan AL ni bersekongkol - ada lah agenda diorang. B, macam kena control dengan M la lebih kurang. Kiranya M dalam cerita ni adalah mastermind.

Bila tiba scene yang menunjukkan M-B-AL ni, tiba-tiba Sophia bertanya, "Mama, B tu jahat ke baik?"

Saya pun menjawab, "Baik...".

"Habis tu, kenapa B sayang jugak dekat AL tu? AL tu kan jahat..."

"Dia sayang la sebab dia abah AL. Macam jugak abah Sophia sayang dekat Sophia"

"Errm, kalau Sophia jahat, Abah sayang jugak?"

I was like, Allamak! Macamana aku nak balas ni? Takkan aku nak cakap 'Ya'? Nanti kang memberi ruang anakku nak buat benda 'jahat'.

I asked her back, "Kenapa, Sophia nak jadi jahat ke?"

Sophia diam. And I continued, "Kalau Sophia naughty, Mama dengan Abah tak nak sayang Sophia lah"

Sophia diam lagi.

Agak-agak apa lah yang dia fikir...


Don't forget to catch up with my Twitter updates!